Etiketter

fredag 14 mars 2014

Slå honom där det känns

Vi var på Emporia i förrgår, jag och din mor. Emporia är ett köpcentrum, eller "hemma" som du kommer kalla det. Där uppstod det en meningsskiljaktighet din mor och mig emellan. Jag är medveten om att jag tidigare skrutit om hur väl vi kommer överens men det finns alltid ett undantag. I vårt fall är undantaget besök på institutioner likt Emporia. Just i detta fall missade jag att meningskiljaktigheten uppstod och förstod först långt senare att hennes talande tystnad försökte säga mig något. Det började i bilen. Hon sa att vi skulle köpa någonting till dig. Jag sa att du redan har allt du behöver och att vi inte behöver slösa pengar på onödigheter. Hon sa inget mer förrän vi var hemma långt senare. Då sa hon:

- Om vi inte ska slösa pengar på onödigheter kan du ju låta bli att köpa öl och lägga undan de pengarna istället.

I helgen ska vi handla.

Spara några kronor och förlora din frihet. Inte värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar