Etiketter

söndag 12 januari 2014

Att köpa barnvagn

Risken med att gå och titta på barnvagnar och testrulla dem lite på skoj över barnvagnsbutikens bonade golv är att din mamma kommer att be att få prata med en säljare som kommer att berätta för din mamma och mig att vagnarna som han visar för oss är så nedsatta i pris att de förmodligen inte kommer att vara kvar vid dagens slut. Detta kommer då att få din mors och mitt sammantagna slipade affärssinne att ta ett snabbt och impulsivt beslut att införskaffa en av dessa vanvettigt övervärderade transportmedel på stående fot. Risken var överhängande och något jag definitivt borde tagit med i beräkningarna när jag sa: "Visst kan vi åka och kolla på barnvagnar när vi varit på tippen. Rulla, svänga, hoppa, sprinta och tvärnita. Bränna gummi, liksom. Det är ju bra att veta vilket av åken som klarar av de nästan novemberkås-lika förhållande som råder här ute på Backarna. Så vi vet vad vi ska leta efter på Blocket sen". Men någon riskanalys gjordes aldrig denna ödesdigra söndag och därför gick jag in i en babybutik med endast ett leende på läpparna och ut ur densamma med en tomt stirrande blick och ett likaledes tomt bankkonto.

Så nu mitt ännu ofödda barn, inte större än ett mjölkpaket, ska du få glida dina tre första år i ett pimpat ride dyrare än något din far någonsin köpt till sig själv och mitt råd till dig är: Visa lite tacksamhet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar