Etiketter

fredag 31 januari 2014

Sängkammarsnack

Din mor: Har du hört att Malmös damlag ska byta namn till FC Rosengård?
Jag: Va? Nej, nu måste du ha missuppfattat nåt.
Din mor: Men det stod i intervjun med Therese Sjögran som jag läste idag.
Jag: Nääää, du måste ha läst fel. Du förstår väl att vårt mest framgångsrika damlag... Dom vann väl till och med i år, och ska spela Champions League, Malmös stolthet typ, efter herrarna såklart... Det fattar du väl att dom inte tar namn efter ett ängagäng som harvar i typ trean?
Din mor (nu lätt irriterad): Men de har ju bytt namn tidigare. Nu senast efter en hudkräm.
Jag: Jaaa, förvisso... Men det var ju en massa pengar som styrde, feta reklamintäkter liksom. Det fattar du väl... (Jag stannar mitt i meningen därför att din mor kört upp mobilen i mitt ansikte med en aftonbladet-intervju med Therese Sjögran och rubriken "LdB Malmö byter namn till FC Rosengård").
Jag: Hmm, vilken oväntad vändning... Mja det är ju kanske bra. Zlatan och så. Menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar