Etiketter

söndag 5 januari 2014

Sammanfattning av det gångna året

2014 har börjat alldeles strålande. Sverige har tagit silver i JVM i hockey och jag har köpt ett sånt mobilskal som man kan fälla upp och sen har jag satt skateboardklistermärken på det. För även om jag inte åkt skateboard på närmare tio år, och inte ens äger en, så är jag övertygad om att jag ska återuppta åkandet, och livsstilen, endera dagen.

Men nu tänkte jag snabbt sammanfatta mitt 2013 i punktform så du kan läsa vad som hände i din pappas liv året du blev till. Och om det var bra eller inte.

  • Jag åkte på "Nattklubbens" årliga äventyr. Denna gång cyklade vi på Gotland. - Bra!
  • Jag körde tandemcykeln in i en gutebock och ramlade. Det var sista gången jag såg mina älskade solglasögon som jag hade köpt på Eko i Fjälkinge för 89 kronor. - Inte bra.
  • Jag fick blått bälte i bjj. - Bra!
  • Jag gick två matcher i shootfighting. - Bra. 
  • Jag förlorade båda. - Inte bra.
  • Jag fick reda på att jag ska bli pappa. - Jättebra!
  • Jag fick reda på att jag ska bli morbror igen. - Bra!
  • Jag odlade ett ganska långt skägg. - Både bra och dåligt.
  • Jag och din mor hade inneboende i lägenheten. Först P3-profilen och programledaren Karin Gyllenklev hela sommaren. Hon lärde oss allt hon kunde. Eller en del om insekter åtminstone. Sedan var det Pelle, Mia och Olle i december. De lärde oss "the do's and dont's" av föräldraskap. Nu vet vi allt. - Sketabra!
  • Jag trodde jag hade tappat bort bilnycklarna när vi på söndagskvällen efter Nattklubbens årliga utflykt skulle köra hem från Oskarshamn. - Inte. Bra. Alls.
  • Jag hittade bilnycklarna. - Årets höjdpunkt!

Saker jag ser framemot 2014:
  • Den semiårliga vardagsrumsbordtennisturneringen där jag planerar att återta titeln.
  • Dig
Saker jag inte ser framemot 2014:
  • Fotbolls-VM

Så här såg vi ut 2013 års sista kväll, jag och din mor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar